Nytenkende og hurtigvoksende selskap med fokus på merkevarebygging. Liten og fleksibel, men likevel store nok til å gjøre en forskjell i markedet. Alltid åpen for merkevarer med muligheter.

  • 2006 Etablert
  • 9 Ansatte
  • 150 Års erfaring

Historikk og strategi

Gjennom bred og godt dokumentert markeds-ekspertise har vi bygget både merkevarer og Interbrands Norway siden starten i 2006. Vi har godkjennelse som importør av alkohol-holdig drikke med fokus på salg, markedsføring og merkevarebygging av vin og brennevin.

Både eiere, ledelse og ansatte har lang erfaring i bransjen, med kompetanse innen hvert sitt område. Sammen bygger vi på verdier som høy etisk standard, profesjonalitet, gjennomføringsevne, glødende engasjement, samt lokal tilnærming av globale merkevare-strategier.  

Vår strategi er merkevarebygging. Ved hardt arbeid og ekstrem fokus oppnår vi vårt mål; langsiktig bærekraftig vekst for våre partnere. Gjensidig tillit gjennom åpen og konstruktiv kommunikasjon er rammen for et langt og godt samarbeid.

Vi har vært konsekvente med vår strategi helt fra starten, og etter seks år med hardt arbeid har vi oppnådd resultater som taler for seg selv;  Omsetning i volum har økt fra 100.000 liter i 2006 til 1,7 mill. liter i 2013.  Budsjettet for 2014 er på 2,4 mill. liter, og vi har ikke tenkt å stoppe der!!

Norden

Vårt nettverk dekker fire nordiske land; Finland, Danmark, Sverige og Norge, samt Tax-Free markedet og det som nå kalles Travel Retail. Her kan vi tilby unike og spesial-tilpassede markeds- og distribusjonsløsninger.

Det nordiske markedet

  • 28 mill. forbrukere
  • Høy inntekt
  • Modent marked
  • Merkevare-orientert
  • Høy-kvalitets produkter

Interbrands unike relasjoner

  • We transferred our portfolio to Interbrands Norway in March 2009. With their brilliant portfolio management, marked knowledge and focused brand building strategy – the expected result for 2014 is almost 20(!!!) times our volume in 2008.

    Pierangelo Tommasi, Sales & Export Manager hos Tommasi Viticoltori

  • It’s a real pleasure working with team Interbrands. The results achieved for our key brands in the Nordic region are truly impressive. Commitment and passion mixed with genuine professionalism gives results in spite of challenging trading conditions.

    Veronica Amago, Regional Director, Greater Europe hos Whyte & Mackay

  • My first encounter with Interbrands was through Britt Engelstad from the legendary Engelstad family. Norway is one of the oldest markets of Bouvet Ladubay, and we are very attached to this heritage. It's the enthusiasm and passion behind their hard work that make their great successes, and we all aim for the long haul. Though the volcanic Bouvet Island that belongs to Norway exists for real in subantarctic - and Bouvet bottles have been there - our Bouvet Island in Norway is Interbrands – Skål!

    Juliette Monmousseau, Export Sales & Publicity hos Bouvet-Ladubay

  • With Interbrands Norway we have similar objectives and also commonalities that make our partnership a success. Quality of the products, services to the customers, peoples relationship and professionalism, emphasized by a very high skilled and graduated team, are the key points within Interbrands Norway. For all our team at Domaines Francis Abecassis, it’s more than pleasure working with such a good partner!

    Thomas Lafleche, Export Manager, DOMAINES FRANCIS ABECASSIS hos Cognac Leyrat

Team Interbrands

Britt Engelstad

Grunnlegger, eier og markedssjef med produktutvikling og PR som fokusområde.
Bobbles to the people!

Einar Engelstad

Grunnlegger, eier og salgsambassadør. En bransjelegende. Kjenner alle og kjent av alle.
Show me the money!

Gun Heidi Bryhn

Markedskoordinator. Presentasjons- og kommunikasjonsdesigner.
I 'm loaded!

Geir Hagbarth Andresen

Key Account Manager
Coming soon to a bar near you!

Jens Karlsson

Commercial brand manager off trade og sommelier. Delansvarlig for ledelse og salg av vår vinportefølje.
The Swedish ingredient for team perfection!

Jon Jørgensen

Markedsanalytiker. Bakgrunn fra HR, ledelse og administrasjon på direktørnivå.
Dr. Jørgensen I presume?

Kristoffer Hefte

Commercial brand manager. Eventmester og ansvarlig for merkevarebygging av brennevinsproduktene.
Coming soon to a bar near you!

Morten Christopher Arentz

Commercial brand manager og sommelier.
I'm going to make you an offer you can't refuse

Stian Walle

Key Account Manager
Coming soon to a bar near you!

Øyvind Berg

Daglig leder og eier. 25 års erfaring innen vin- og brennevinsbransjen.
Nose for business!

Interbrands Norway AS
Karenlyst Allé 8A
Postboks 162 Skøyen
0212 Oslo

Vis veibeskrivelse

Til toppen av siden